zondag 28 mei 2017

Solleveldbokaal 2017

Vandaag was het de dag om de Solleveldbokaal te vervissen te Hoek van Holland. Hemels mooi weer met een graad of 30 zou het best druk kunnen worden en zo was het dus ook.
Iets voor 7 uur bij het clubhuis aangekomen mocht ik nog daar parkeren. Later bleek dat anderen op de parkeerplaats moesten parkeren want er was geen plaats meer.
Op dee dag werden er ook andere activiteiten gepland op het strand dus zou het druk worden. Een aantal kopjes koffie later kon ik de kaart ophalen en moest ik naar nr. B-26. Ik zag de bui al hangen want dat was voor de deur van het clubhuis met de bijbehorende activiteiten.
Ik kon het lopend aan, klein stukje naar links en ik was er. 27 nummers in een vak en we waren ruim op tijd om de spullen op te tuigen!
Recht van me Mv. van Wensen, links van me de belg van Robby's Hengelsport en daarnaast Kees Gillesen.
Om 10 uur eindelijk beginnen en na de 1e draai kon ik al een botje op de kaart zetten. Maar wat we ook deden, de visserij was heel karig. Op de afhouders kwam aan het einde nog een botje naar binnen.
Mv. van Wensen haalde een baarsje van 38 binnen en Kees Gillesen kon 3 botjes naar binnen halen. De wedstrijd werd zelfs een uur ingekort omdat het te gevaarlijk werd voor de badgasten. Zeker in vak A waar men tussen de spartelende mensen moest vissen. Corne en Marcel hadden ook 2 visjes dus we zaten alle 3 in de prijzen.
De prijsuitreiking werd gedaan in Maassluis waar onder het genot van een drankje en live muziek en uiteraard een tombola men de dag kon afsluiten.
Zoals we gewend zijn duurde het even voor we de prijsjes in ontvangst konden nemen. Ikzelf eindigde als 20e, Marcel als 24e en Corne als 28e. Rond half 6 weer huiswaarts want ondanks 3 uurtjesvissen was het wederom een lange dag.


Geen opmerkingen: